|
Test kompetencji z matematyki dla klasy IV
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 16407 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Test kompetencji z matematyki dla klasy IV "Tulipan" jest testem tematycznym, przeznaczonym do sprawdzenia u uczniów klas czwartych szkoły podstawowej stopnia opanowania umiejętności opisanych w standardach wymagań egzaminacyjnych: rozumowania i wykorzystania wiedzy w praktyce. Test należy przeprowadzić pod koniec roku szkolnego. Czas przeznaczony na jego rozwiązanie to 20 minut.
TEST KOMPETENCJI Z MATEMATYKI DLA KLASY IV „Tulipan”
1.Tulipan (Tulipa L., Amana Honda]) – rodzaj roślin cebulowych należący do rodziny liliowatych. Zalicza się do niego ok. 120 gatunków i ok. 8 tysięcy odmian. Łodyga dorasta od 7 do 75 cm. Zaobserwowano, iż kwiaty tulipanów otwierają się, gdy temperatura wzrasta powyżej 15ºC, a zamykają się gdy spada poniżej 13ºC.
a) Zapisz, w jakiej temperaturze kwiaty tulipanów zamykają się. b) Zapisz, ile milimetrów ma łodyga najdłuższego tulipana. c) Oblicz, ile tulipanów rosłoby na grządce, gdyby ogrodnik posadził 20 tulipanów czerwonych, o 25 tulipanów żółtych więcej niż czerwonych i 5 razy mniej tulipanów białych niż żółtych.
2. Ogrodnik posadził 24 tulipany na grządce w kształcie prostokąta o wymiarach 80 cm x 120 cm. Dwanaście tulipanów miało kolor czerwony, osiem- żółty, a pozostałe były białe.
a) Oblicz, ile metrów siatki potrzeba, aby ogrodzić tę grządkę. b) Zapisz, jaką część wszystkich tulipanów stanowiły tulipany czerwone, jaką żółte, a jaką białe. Skróć ułamki. c) W innym miejscu ogrodu powstał klomb z tulipanami w kształcie koła o średnicy 4 m. Narysuj ten klomb w skali 1:100.
TEST KOMPETENCJI Z MATEMATYKI DLA KLASY IV „Tulipan”
KARTA ODPOWIEDZI: Imię i nazwisko ............................................................. klasa ................. 1.a) .............................................................................................................. 1.b) ........ cm=........ mm 1.c) Odp.....................................................................................
2. a) Odp. ...................................................................................................... 2. b) Odp. ........................................................................................................... 2. c)
KLUCZ ODPOWIEDZI I SCHEMAT PUNKTOWANIA TESTU KLAS IV „TULIPAN“ ODPOWIEDZI I KRYTERIA PUNKTOWANIA ZADAŃ OTWARTYCH
Numer zadania Poprawna odpowiedź i kryteria punktowania Liczba punktów
1a Poniżej 130 1 1b 75 cm = 750 mm 1 1c I.Ustala sposób rozwiązania zadania: 20 czerwonych, 20+25 żółtych, 45:5 białych 20+45+9= 2
II. Poprawnie oblicza: 74 2a I. Ustala sposób rozwiązania zadania: 2*80+2*120= 3
II. Poprawnie oblicza: 300 cm
III. Poprawnie zamienia jednostki: 400 cm = 4m. 2b I. Ustala sposób rozwiązania zadania: 12/24- czerwone, 8/24 - żółte, 4/24 - białe. 2
II. Poprawnie skraca co najmniej 2 ułamki: ½, 1/3, 1/6.
2c I. Wyznacza promień koła: 4m:2 = 2m 3
II. 2m= 200cm, 200:100=2 cm
III. Wykonuje rysunek koła o promieniu 2 cm.
RAZEM 12
Uwagi: 1. Uczeń otrzymuje maksymalną ilość punktów za każde poprawne rozwiązanie zadania, niezależnie od obranej metody. 2. Uczeń nie otrzymuje punktów, gdy podaje samą odpowiedź.
KARTOTEKA TESTU KLAS IV - „TULIPAN”
Nr zadania Czynność badana Nr standardu Punktacja Typ zadania 1a Prawidłowo zapisuje liczbę. 3.5 0-1 KO 1b Zamienia jednostki długości. 5.3 0-1 KO 1c Ustala sposób wykonania zadania. 3.8 0-2 RO Wykonuje prawidłowe obliczenia. 5.3
2a Ustala sposób wykonania zadania. 3.8 0-3 RO Wykonuje obliczenia dotyczące obwodu. 5.3 Zamienia jednostki długości. 5.3 2b Wykonuje obliczenia dotyczące długości. 5.3 0-2 RO Wykorzystuje w sytuacjach praktycznych własności liczb. 5.5 2c Wykorzystuje w sytuacjach praktycznych figur. 5.5 0-3 RO Wykonuje obliczenia dotyczące jednostek. 5.3 Opisuje sytuację przedstawioną w zadaniu za pomocą rysunku koła. 3.5 Anna Radomska nauczyciel matematyki w szkole podstawowej |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|